Jyväskylä (Finnország)

Jyväskylä (Finland)

Debrecen finn testvérvárosában 2004-ben, 2005-ben, 2007-ben, 2009-ben, 2012-ben, 2016-ban, 2018-ban, 2019-ben és 2023-ban is egy-egy gyönyörű hetet töltöttünk, de útközben is akadt látnivaló. Rengeteg élményt gyűjtve érkeztünk haza. Ezúton is köszönjük vendéglátóink mindenre kiterjedő segítségét.

Debrecenin suomalaisessa ystävyys-kaupungissa Jyväskylässä olemme viettäneet aina ihanan viikon vuosina 2004, 2005, 2007, 2009, 2012, 2016, 2018, 2019 ja 2023. Mennen tullen oli myös paljon nähtävää. Joka kerran toimme kotiin kovasti muistoja. Näin haluamme kiittää isäntiämme kaikesta vieraanvaraisuudesta.

We spent a beautiful week in Jyväskylä witch is twin town of Debrecen in 2004, in 2005, in 2007, in 2009 in 2012, in 2016, in 2018, in 2019 and 2023 too, but were a lot of sight on the arrive. We collected a many experience. We thanks our hosts' help.

2023: A strandröplabda versenyt ismét a mi párosunk nyerte, a teremröplabda versenyen harmadikok lettünk.

Ezúttal is mindkét irányba a lettországi Siguldaban aludtunk Normund Sulte segítségével. Finnországban ismét nagyon sok élményt és ismeretet szereztünk.

2019: A strandröplabda versenyt ismét a mi párosunk nyerte, a teremröplabda versenyen másodikok lettünk.

Ezúttal is mindkét irányba a lettországi Siguldaban aludtunk Normund Sulte segítségével. Finnországban ezúttal az első két éjszakát a Hangasjarvi nevű helyen töltöttük, majd a többit, a tavaly már megszokott Mutanen nevű helyen. Ismét nagyon sok élményt és ismeretet szereztünk.

2018: Ezúttal a strandröplabda versenyt nyerte meg egy párosunk!

Ezúttal is mindkét irányba a lettországi Siguldaban aludtunk, Normund Sulte segítségével. Finnországban ezúttal a Mutanen nevű helyen töltöttük 5 éjszakát, majd Jyväskylä belvárosában, az impozáns Verso-ban az utolsót. Nagyon szép út volt!

2016: Ifjúsági csapatunk tornagyőztes lett!

Ezúttal odafelé és visszafelé is a lettországi Siguldaban aludtunk, ahol Normund Sulte vendéglátásának és az ő általa szervezett programoknak örülhettünk. Finnországban a torna megnyerésén kívül hatalmas élmény volt a szaunázás, a finn tavakban úszkálás, a „Füstölt Sonka” fesztiválon szereplés, a strandröplabdázások, a finn-vetélkedő, a nevezetességek megtekintése, a túrázás, a gasztronómiai élvezetek és Jyväskylä városházának megtekintése.

2012: Ismét tornagyőzelem!

Ezúttal odafelé Tallinban, visszafelé pedig a lettországi Siguldaban aludtunk. Jyväskylä-ben vendéglátóink a számunkra kedves hagyományos programokon kívül ismét újdonságokkal kápráztattak el bennünket. Előbbiek közül ismét nagy élményt jelentett a város nevezetességeinek megtekintése, a „Füstölt Sonka” fesztivál, az Oravivuori-túra, a szaunák, a röplabdázások és  strandröplabdázások, a hajózás és persze a speciális ételek, élen a lazacokkal. Ezúttal a Pavelka Béla által szervezett kenuzás és a Kézimunka múzeumban a rénszarvas szarvból, szőrből az ékszerek készítése nyerte el leginkább a lányok tetszését. Ezúttal különösen boldogan tértünk haza, hiszen az egyesület történetének legnagyobb kupáját vehettük át az eredményhirdetésen.

2009: Leány serdülő csapatunk tornát nyert Finnországban!

A kalandos utazás során oda Tallinban, visszafelé pedig a Balti-tenger melletti Saulkrastiban álltunk meg,  mindkét helyen bőségesen volt látnivaló. Jyväskylä-ben a finn város nevezetességeinek megtekintésén és a röplabda-tornán kívül részt vettünk evezésen, úsztunk a finn tavakban, barátságokat kötöttünk, megnéztük Korpilahtiban a „Füstölt Sonka” nevű fesztivált, túráztunk,  szaunáztunk, grilleztünk, strandröplabdáztunk egy fenyvesekkel körülvett pályán, fogadáson vettünk részt a városházán, kirándultunk, részt vettünk a Jyväskyläi Nyári Fesztivál eseményein, megtekintettük az Alvar Aalto Múzeumot, koncerten voltunk, stb. Az eseménydús program legemlékezetesebb része természetesen mégis az a torna volt, ahol a Jyväslentis, a Pet Pet és a Korpilahti Pyrintö csapatai ellen játszmaveszteség nélkül győzött csapatunk.